Ghid pentru infiintarea unui SRL- D , SRL Debutant, microintreprinderi | Profit 360

www.profit360.ro www.business-in-romania.com Cel mai complex portal de afaceri din Romania

 
 

Ghid pentru infiintarea unui SRL Debutant

 
Ghid pentru infiintarea unui SRL Debutant

Pentru incurajarea tinerilor intreprinzatori statul Roman a conceput un program pentru  stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatori, introducand in acest sens conceptul de Societate Comerciala cu Raspundere Limitata-Debutant ( SRL-D ) .  

Urmariti sfaturile importante din urmatorul ghid util pentru infiintarea unui SRL-D. Inainte de a depune actele necesare pentru constituirea unei astfel de Societati Comerciale tip SRL-D (debutant) este recomandat sa cunoasteti toate avantajele si dezavantajele unei astfel de intreprinderi.

 

Avantajele infiintarii unui SRL-D sunt urmatoarele:

  • acordarea unei alocatii financiare nerambursabile reprezentand cel mult 50%, dar nu mai mult de 10.000 euro sau echivalentul in lei, din valoarea proiectului aferent planului de afaceri, pentru care face dovada surselor de cofinantare,  mai exact accesarea mai usoarea a fondurilor printr-un sistem de co-finantare pana la 10.000 euro
  • garantii acordate de FNGCIMM; pentru creditele contractate de beneficiari in vederea realizării planurilor de afaceri acceptate de AIPPIMM, in limita sumei de 80.000 euro sau echivalentul in lei
  • scutirea de la plata contributiilor de asigurari sociale datorate de angajatori, potrivit legii, pentru veniturile aferente timpului lucrat de cel mult patru salariati, care sunt angajati pe perioada nedeterminata.
  • nu exista taxa de inregistrare pentru societatile comerciale tip SRL-D;

Conditiile care trebuiec indeplinite de persoana care doreste sa infiinteze un o firma de timp SRL-D:

  • are capacitate juridica deplina de exercitiu;
  • are varsta de pana la 35 de ani;
  • anterior datei inmatricularii societatii in registrul comertului, nu a mai detinut si nu detine calitatea de actionar, asociat sau membru al organelor de conducere ale unei intreprinderi constituite in Spatiul Economic European

 

Pasii necesari pentru infiintarea unei societati comerciale tip SRL-D :

Pasul 1- Obtinerea extrasului de carte funciara sau a contractului de inchiriere cu acordul vecinilor

Intreprinzatorii debutanti sunt obligati sa ceara un extras de carte funciara de la Oficiul de Cadastru de care apartine spatiul care va fi numit sediul social al intreprinderii. Acest document se va elibera in cetave zile si costa nu mai mult de 20 RON. Cei care au nevoie de acest extras urgent vor fi nevoiti sa plateasca 100 RON.

Cei care au ales ca sediul social al firmei un apartament vor avea nevoie de contractul de comodat precum si de avizul vecinilor si al asociatiei de proprietari. In situatia in care sediul social se va stabili intr-un spatiu comercial, proprietarul spatiului va trebui sa ofere intreprinzatorului un extras de carte funciara si un contract de comodat.

Pasul 2- Rezervarea denumirii firmei

Rezervarea denumirii firmei se va face la Registrul Comertului pe raza caruia se va afla sediul social al intreprinderii. Certificatul respectiv se va putea ridica a doua zi. In aceasi zi, antreprenorii pot solicita lista cu restul documentelor de care are nevoie un intreprinzator pentru nevoile speciale ale societatii comerciale pe care o infiinteaza.

Pasul 3- Deschiderea contului de capital social

A doua zi intreprinzatorul debutant  va deschide un cont de capital social la banca cu o oferta mai avantajoasa. Aceasta operatiune se va realiza pe loc insa fondatorul societatii comerciale va trebui sa depuna o suma de aproximativ 200 RON din care se va putea retrage aproximativ 150 RON in momentul inregistrarii firmei de catre Registrul Comertului.

Pasul 4- Constituirea dosarului de inregistrare depus la Oficiul Registrului Comertului

Inainte de a constitui dosarul de inregistrare si a redacta Actul Constitutive al firmei este recomandat sa va ganditi la anumite aspecte precum:

  • structura detinerii firmei: numarul asociatilor firmei;
  • impartirea patrimoniului social: cate parti sociale va detine fiecare dintre asociati;
  • puncte de lucru: firma va avea un singur sediu social si un singur sau mai multe puncte de lucru;
  • plata impozitului la stat: antreprenorii au doua optiuni fie 3% pe cifra de afaceri sau 16% pe profit. In cazul in care intreprinzatorii estimeaza un nivel mai scazut de activitate este indicat sa aleaga optiunea de 3% pe cifra de afaceri;
  • societatea comerciala sa fie platitoare de TVA sau nu: in cazul firmelor mai mici de servicii este indicat ca intreprinderea sa nu fie platitoare de TVA.

Pasul 5- Obtinerea documentelor necesare pentru desfasurarea activitatii la sediul social inregistrat

Intreprinzatorii vor putea ridica toate actele firmei (Hotararea judecatoreasca, Certificatul de Inregistrare Unic etc.) in cel mult 2-3 zile de la Oficiul Registrului Comertului. In cel mult 10 zile de la inregistrarea firmei fondatorii trebuie sa notifice oficiul AIPPIMM de care apartin pentru luarea in evidenta.

 
ANUNT IMPORTANT PROGRAM TINERI 2012
 
Datorita epuizarii bugetului aprobat pentru derularea Programului pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii tineri in anul 2012, aplicatia de inscriere in cadrul acestui program va deveni inactiva incepand cu data de 07.12.2012. si in concluzie momentan nu mai sunt valabile mentiunile referitoare la acordarea ajutoarelor oferite de statul Roman, conform celor mentionate in articol.

Articol oferit de Cabinet de avocatura Leonte Oana Madalina

 
Afla cum poti pune reclama ta aici »

  • Micro-site de prezentare a afacerii
  • Adaugare nelimitata de produse si servicii
  • Oferte speciale si active de vanzare
  • Extindeti reteaua de francizati
  • Micro-site de prezentare a afacerii
  • Parteneri nationali si internationali
  • Bannere publicitare
  • Advertoriale
  • Insert in newsletter
   
Afla cum poti pune reclama ta aici »